logo
BLOG (hírek, bejegyzések) - Amit tudni érdemes
Ön jelenleg itt tartózkodik » Blog (Amit tudni érdemes)
<< Vissza a listára
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás – ígéret vagy valóság?
2020-07-05

HBF-Webstúdiós szemlélet szerint:

mint kabáthoz az ujja - úgy tartozik hozzá a SEO a honlap-készítéshez!

A keresőoptimalizálás célja, hogy a Google-ben minél jobb helyezést és minél nagyobb forgalmat érjünk el a nem fizetett találatok​ között.

Idézet egyetemi oktatótól, aki 20 éve gyakorlati szakember is:

„A SEO, azaz a keresőoptimalizálás rendkívül fontos szempont, és habár több Wordpress modul is azt ígéri, hogy optimalizálttá teszi oldaladat, általában maga a kód sincs optimalizálva, az oldalak lassan töltenek be, és a Google nem fog több rétegnyi WordPress kódot átolvasni – így jó keresői rangsorolásra sem számíthatsz. A Wordpress oldalakat ráadásul gyakran spam-oldalaknak alakítják ki, amelyeket a Google könnyedén feketelistára tehet. Nem beszélve arról, ha esetleg kitalálsz valami kis trükköt, amit belefejlesztenél weboldalad keresőoptimalizálása végett a kódba, azt a szabályoknak megfelelően vissza kell töltened a rendszerbe, így máris letöltheti konkurenciád, nem vagy előrébb vele…”

( https://hbf-webstudio.hu/blog.php?cikk=5#cikk - Összehasonlítás )

Miért is fontos ez?

Mivel a kereső­­­optimalizálás az online marketing nélkülöz­hetetlen területe, mivel ingyen hoz látogatót a honlapodra.

A SEO nem lóverseny ügyesen felépített stratégiát igényel, éppen ezért sokan idegenkednek tőlle. Az idegenkedésnek az az oka, hogy a SEO hatása időben eltolódva (legalább 2-3 hónap múlva) jelentkezik. Ma nagyon arra vagyunk ráállítva, hogy bármi, amit csinálunk, azonnal hat. Hasson a gyógyszer, aszerelő azonnal megcsinálja ami elromlott, a facebook bejegyzést azonnal lájkolják. A SEO nem ilyen. Felkészülni egy versenyre, már annál inkább, naponta edzeni, hogy győzni tudjunk. Sokan már az elején feladják, hiszen minden látványos eredmény nélkül telhetnek el hónapok, azt ne felejtsük el, hohy a keresőnek több milliónyi weboldalt kell átnéznie a megadott szempontjai szerint. Egy friss weboldalnak hogy bekerüljön a rendszerbe, legalább két hét szükséges.

Csak kitartó szívós munkával és idő ráfordítássaL lehetünk eredményesek, ezért fontos a stratégia, hogy lépésről lépésre végrehajtva, a találati listán jó helyezést érjünk el. Egy ma elkészített weboldal nem fog holnap több ezer vevőt vonzani, bár erre is vannak lehetőségek, amik viszont kockázatosak, vagy sok pénzbe kerülnek.

Végzetes SEO praktikák amik veszélybe sodorhatják a honlapunk pozícióját, és tartós üzleti, anyagi kárt okozhatnak.

Érdemes ismernünk ezeket, mert a hazai SEO piacon sok szolgáltató kínálja ezeket a veszélyes praktikákat SEO szolgáltatásként.

A sikerdíjas SEO azt jelenti, hogy csak akkor fizetsz a SEO szolgáltatásért, ha a helyezésed tényleg emelkedik az adott kulcsszóra. Ez nagyon jól hangzik,  gyorsan látványos eredményeket elérni, tömeges linkvásárlással, fórumhozzászólásokkal, tömeges regisztrációval stb. Ezek gyorsan felrepítik a honlapodat, de néhány hónapra rá akár büntetés is járhat érte. A gyors eredményeket zuhanás is követheti. Ráadásul egy algoritmus-frissítés hamar tönkreteheti
az eredményeidet, és eltüntetheti a weboldalt a kersőből. A sikerdíjas SEO azért veszélyes, mert nagyon sokszor büntetésekbe hajszolja bele a honlap tulajdonosát

Piramisjáték a link építésben. Adott egy ügynökség akik akár több ezer weboldalt üzemeltetnek, ezek az általuk üzemeltetett weboldalakon szinte kis link farmokat hoztak létre, az eredmény gyors, weboldal a találati lista első oldalán, persze ezt nem kis pénzért. Viszont lassú visszaesést fog eredményezni, és ennek a link farm lesz az oka.

A miértre egy kis magyarázat.

A Google azzal vált piacvezető keresővé, hogy a fizetett hirdetések helyett elkezdte azokat az oldalakat hozni, amelyekre sok link mutatott. Ezért a valóban jó honlapok jelentek meg a keresőben, és az emberek tömegesen kezdték el használni a Google-t.

Ekkor azonnal beindult a link építési piac, amelynek egyetlen célja volt: minél több linket generálni, amelyek az adott weboldalra mutatnak.

A Google megtette az ellenlépéseket, hogy ezeket a fizetett, vásárolt linkeket levadássza, és a csalással élre kerülő honlapok helyett azokat a weboldalakat hozza jó helyen, amelyekre természetes linkek mutatnak.

 

 

 

 

                 

<< Vissza a listára